دبیرستان دوره اول پسرانه حضرت سیدالشهدا علیه‌‌السلام با مساحت 4800 مترمربع از سال 1368 فعالیت خود را آغاز نموده است. آموزشگاه دارای 3 پایه تحصیلی با آمار تقریبی حدود 360 دانش‌‌آموز، 45 دبیر و 13 نفر عوامل اجرایی شامل مدیر، معاونین آموزشی پایه‌‌های مختلف تحصیلی، معاونین اجرایی، پرورشی و فناوری، مربی بهداشت، مسئول آزمایشگاه و کادر اداری و خدمات است. ساختمان آموزشگاه مجهز به آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، اتاق بهداشت و ... است. دبیرستان دوره اول پسرانه حضرت سیدالشهدا علیه‌‌السلام در طول 33 سال فعالیت خود، پیشرفت‌‌های قابل توجهی در زمینه‌‌های مختلف آموزشی و پرورشی داشته است. با به‌‌کارگیری دبیران مجرب، تعمیق یادگیری مطالب درسی را تقویت بخشیده است و با بهره‌‌گیری از کادر آموزشی پیگیر و با تجربه در امر تعلیم و تربیت در کنار علم‌‌آموزی، در ابعاد فرهنگی و تربیتی نیز تلاش‌‌های زیادی انجام داده و دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه داشته است. این مجموعه همواره تلاش نموده تا با تربیت نوجوانانی شاد، مؤمن، با انگیزه و تلاشگر به آن‌‌ها کمک کند تا با کمترین حواشی روحی و روانی از دوره کودکی به دوران نوجوانی گذر کنند. دبیرستان دوره اول پسرانه حضرت سیدالشهدا علیه‌‌السلام در کنار تمام فعالیت‌‌های عام آموزشی و پرورشی، فعالیت‌‌های خاص و منحصر به خود را نیز دارد که از جمله آن می‌‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:  با طرح شاخصه‌‌های شخصیت به تربیت نگاه عمیق‌‌تر و وسیع‌‌تری داشته، به ابعاد فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اخلاقی و ... متناسب با سن دانش‌‌آموزان توجه نموده است.  جشنواره‌‌های فرهنگی، مهارتی متعدد که با مشارکت دانش‌‌آموزان برگزار می‌‌شود، در تکمیل فرایندهای تعلیمی و تربیتی مدرسه تأثیر بسزایی داشته است.  با برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی و علمی، علاوه بر ثبت لحاظی خوش و به یادماندنی برای دانش‌‌آموزان، به ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس دانش‌‌آموزان کمک کرده است.  به ورزش و فعالیت‌‌های ورزشی توجه ویژه نموده است.  با ارزشیابی‌‌های پیشرفت تحصیلی در سطح مدارس مجتمع، دانش‌‌آموزان در بستر یک سنجش استاندارد و فراتر از سطح کلاس و مدرسه، به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌‌برند.  به آموزش نگاه ویژه‌‌ای داشته و با در نظر گرفتن ساعت اضافی برای دروس اصلی در برنامه هفتگی آموزشگاه، به غنی‌‌سازی یادگیری و تکمیل و تعمیق اهداف برنامه درسی کمک نموده است.  با برگزاری کلاس‌‌های جبرانی و فوق‌‌برنامه آموزشی، به رفع ضعف‌‌های یادگیری پرداخته، دانش‌‌آموزان را از استفاده از کلاس-های خصوصی خارج از آموزشگاه بی‌‌نیاز کرده است.  در سامانه مدرسه هوشمند، اولیای دانش‌‌آموزان به صورت پیوسته در جریان روند تعلمی و تربیتی فرزندشان قرار می‌‌گیرند.  با برگزاری جلسات مشاوره گروهی و فردی، به شناسایی و رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانش‌‌آموزان کمک می‌‌کند.  با بهره‌‌گیری از سامانه مودل، امکان برگزاری کلاس‌‌ درسی و جلسات را به صورت آنلاین در هر زمان فراهم کرده است.  با بهره‌‌گیری از برد هوشمند، آموزش برای دانش‌‌آموزان ملموس‌‌تر و جذاب‌‌تر شده است. و ... کوتاه سخن آن‌‌که ما در دبیرستان دوره اول پسرانه حضرت سیدالشهدا علیه‌‌السلام همواره سعی می‌‌کنیم از طریق آموزش همه‌‌جانبه در محیطی پرتلاش، بانشاط و متعادل، فرزندان با ایمان پرورش دهیم که مستقل، اندیشمند، اجتماعی، مسئولیت‌‌پذیر و متکی به نفس باشند. مدرسه را خانه خود بدانند و به علم‌‌آموزی عشق بورزند و بیاموزند چگونه با ایمان به خدا و توکل به او به رویارویی چالش‌‌های فردا بروند.